Zorro is a 360 degrees easy auxiliary table, resulting from a “subtraction” design approach. It is easy to produce, as it requires a single material and few simple manufacturing steps. Equally easy to transport and assemble, as it consists of only three parts. And also user-friendly, since it is a multifunctional piece of furniture that can be either used as a laptop stand, bedside table, or simply as a coffee table, perhaps combined with a pouf or a footstool.
It was born by noticing that with a simple circular laser cut inside a rectangular metal sheet, we can obtain 3 components that can be assembled in order to generate a coffee table. Only 2% of the sheet is discarded during the process.
Despite its extreme simplicity it is a sculptural, chameleonic, and highly attractive piece of furniture. As Bruno Munari once wrote: “simplification is a sign of intelligence”.
Zorro è un tavolino ausiliare facile a 360 gradi, derivante da un approccio progettuale di “sottrazione”. È facile da produrre, in quanto richiede un singolo materiale e poche semplici lavorazioni meccaniche. Facile da trasportare e da assemblare, perchè costituito da tre sole parti. Facile da usare, essendo un elemento d’arredo multifunzione che puó essere usato come supporto per laptop, comodino, o semplicemente come coffee table, combinato con un pouf o con un tavolino basso.
Nasce dalla scoperta che con un semplice taglio a laser circolare all’interno di una lamiera metallica rettangolare, possiamo ottenere 3 componenti che asseblate generano un tavolino. Solo il 2% della lastra viene scartato durante il processo.
Eppure, nella sua estrema semplicità, non manca di essere un elemento scultoreo, camaloeontico e fortemente attrattivo. Come scrisse una volta Bruno Munari: “la semplificazione è il segno dell'intelligenza”.