Buio coffee table, comes from an intuition: ennoble a material of daily use such as iron to elevate it to a more noble level: a product that can be considered design.
It is a coffee table designed to be used in an open, joyful and playful environment. The spaces that follow each other, made of empty and full, contribute to create a sense of dynamism and movement. The glossy blue color allows different combinations without weighing down the furniture. With its angular also soft shapes at the same time, it hides inside all every day's thoughts, doubts, anguishes and joys ..
The reflection of what is said is expressed in the chosen title: Darkness, to indicate something that is obscure, but not for this to be feared or necessarily annoying.
Il tavolino Buio, nasce da una intuizione: nobilitare un materiale di uso quotidiano come il ferro per elevarlo ad un livello più nobile: un prodotto che possa essere considerato di design.
É un tavolino basso, da caffè o da salotto pensato per poter essere utilizzato in un ambiente aperto, gioioso e giocoso. Gli spazi che si susseguono, fatti di vuoti e pieni contribuiscono a creare un senso di dinamicità e movimento. Il colore blu lucido consente differenti abbinamenti senza appesantirne l’arredamento. Con le sue forme spigolose e anche morbide allo stesso tempo nasconde al suo interno tutto quelli che sono i pensieri, dubbi angosce e gioie di ogni giorno.
Il riflesso di quanto detto viene espresso nel titolo scelto: Buio, ad indicare qualcosa che è oscuro, ma non per questo da temere o per forza fastidioso.