Nok it’s a plastic combination of technique and simplicity that represents the processing of the steel from which comes. It’s a coffee table made up of two parts; one plate for the structure and one disc for the top.
The plate is curved on the base and welded to the disc, wrapping it around its circumference. In this way the two steps are solved together in one knot, or nocca in local dialect. Techincal effort rewards the viewer with a depth that changes from an apparent two-dimensional to the shadows of a refined volume, depending on the point of view. All this leads to a coffee table of cm 40x40x60. The finishing of the supporting structure is in “antique gold” to give a fine and scenic presence, in contrast with the cold finishing of the top. To complete the design a tray of the same materiale has been designed.
Nok è il binomio plastico di tecnica ed essenzialità che rappresenta la lavorazione dell’acciaio dal quale nasce. È un tavolino composto da due parti; una lamiera per la struttura e un disco per la base d’appoggio. La lamiera si curva alla base e si salda al disco avvolgendolo per tutta la sua circonferenza, risolvendo le due curve in un unico movimento, come un fiocco, o nocca nel dialetto nostrano. Lo sforzo tecnico premia l’occhio con una profondità che muta a seconda del punto di vista, alternando ad un’apparente bidimensionalità le ombre di un volume ricercato. Tutto si traduce in un tavolino da caffè delle dimensioni di appena cm 40x40x60. Per la struttura portante è stata immaginata una finitura “oro anticato” per dare al tavolino una presenza scenica e un’impronta vissuta, in contrasto con il top più freddo. A completare il progetto un vassoio che chiude il fiocco dello stesso materiale.